måndag 3 november 2014

Tips




Ibland får jag mail om samarbeten från företag och jag har varit lite dålig på att tacka ja. Men bloggen har ju legat lite på sparlåga de senaste åren så det har tagit emot att fylla den med sponsrade inlägg. Jag har själv använt mig av samarbeten med andra bloggar eller andra instagramkonton för att göra reklam för min butik och av egen erfarenhet är det ett bra sätt att marknadsföra sig. Tidigare har jag haft ett samarbete med Kakfateriet med utlottning och rabattkod, vilket var uppskattat av er läsare. Men det var några år sedan och blogginläggen har ju som sagt kommit med glesare mellanrum sedan dess,


Jag väljer ju själv vad jag vill skriva om och jag skulle aldrig göra reklam för något som jag själv inte tycker är ok. Ofta länkar jag till olika företag även när jag syr och pysslar för att ni som läsare ska slippa fråga var jag köpt material och då får jag förstås inte betalt för det. Nu kan jag ju skriva, tipsa och få en liten slant också vilket gör att jag kanske kan få igång bloggen mer. Men det kommer inte  bli en blogg full med opersonliga reklambilder utan jag kommer att skriva min egen text och ta mina egna bilder. Och allt kommer att passa med den jag är, dessutom kanske jag även finner lite inspiration och får idéer till att skriva om andra saker. Lite så som jag vill att bloggen ska vara, alltså inte handla om saker jag gjort själv.

För några veckor sedan fick jag ett stort "prova på"-paket av Yves Rocher.  Favoriterna i paketet är duschtvålen, olivpeelingen och den feta lotionen med sina milda och ljuvliga dofter. Det vackra röda läppstiftet med körsbärsolja gillar jag också, dock används det inte så ofta eftersom jag mest är hemma.... men vid festliga tillfällen passar det fint.  


De har även ett genomgående miljötänk för produkterna vilket är jag tycker är viktigt. De har även mycket som är ekocertifierat till bra priser. Alla har ju inte råd att köpa de jättedyra ekologiska och naturliga produkterna som finns på marknaden. En  annan sak som jag gillar massor är att de har  produkter som har en trädmärkning och  när du köper varan planteras ett träd. Målet är att plantera 5 miljoner träd, ni kan läsa mer om det längst ner på deras sida Yves Rocher.

Nu har de ett sådant bra erbjudande som innebär att man får första varan man lägger i korgen gratis. Ett erbjudande där idag måndag är sista dagen. 

Önskar er en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!