onsdag 5 november 2014

Virkade tofflor


                        

Nu när det börjar bli lite kallare fast inte riktigt vinterkallt, kändes det som jag behövde ett par lite tunnare tofflor än fårskinnstofflorna jag brukar använda på vintern. Så jag virkade mig ett par nya! Rosa och mörkgrå fick de bli då det var det garn jag hade hemma.


Och som vanligt virkas det lite hur som helst och då blir det ju därefter. Jag tyckte de var lagom men efter att ha gått runt med dem en stund blev de väldans stora. Så jag fick sy in dem lite, eller ganska så mycket. Jag vek helt enkelt bort bak i hälen så mycket som det behövdes för att inte tofflorna skulle åka av.  Sedan vek jag det mot utsidan. Et riktigt latmanslösning, men jag kände verkligen inte alls för att börja repa upp halva toffeln.




För att dölja mitt misstag gjorde jag en rosett och sydde fast precis vid kanten så det skulle se ut om jag inte gjort fel utan tänkte mig det som en detalj..... en liten knäppning liksom. Inget konstigt alls.

2 kommentarer:

  1. Så søte! Og godt du er så kreativ at du enkelt fikser det som ikke helt passet:)

    SvaraRadera
  2. Så fins... Och, nä, inget konstigt alls, bara fint!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!