lördag 17 januari 2015

Den där vita vackra snön


 


Förra helgen kom det en väldans massa snö, och fint var det. Men solen kände inte alls för att titta fram bakom de tjocka molnen. Vanligtvis brukar jag inte bli så glad över snön men i år kände jag nästan lite sorg då regnet kom och gjorde gatorna hala när snön smälte. Kanske för att det var så lite förra året att det knappt blev någon pulka- eller skidåkning som gjort att jag i år saknar snön.



Ja lite såhär såg det ut förra veckan när snön låg tjock och vit i trädgården. Den lilla slingan med japanska lyktor lyser fortfarande fin fast nu under några kvistar av granris och snö.  Gungorna står orörda med sina färgglada band och alla cyklar som inte har någon plats skyddad från väder och vind är täckta med ett lager snö.

Nu har det mesta regnat bort och det är faktiskt så att jag nog längtar efter liiite mer snö i några dagar sådär lagom över sportlovet. Det låter väl bra?

Önskar er en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!