söndag 11 januari 2015

Pulka i magiska skogen


Det blev en tur till skogen idag. Snön yrde alldeles förskräckligt, Liten sov i vagnen under de höga träden, barnen åkte pulka i den mysigaste pulkbacken och föräldrarna var rädda för att något av barnen skulle åka in i ett träd eller en stor sten. Jag minns hur kul det var att åka pulka som barn. I flera timmar brukade vi åka efter skolan tills mörkret kom och magarna kurrade. Men den pulkabacken var ju inte alls så mysigt som den här.




Och den här skogen den är faktiskt lite magiskt. Eller alls skogar är väl lite magiska, speciellt på vintern. Men den här är alldeles grönmossig resten av åren. Så grönmossig på vissa ställen att den ser lite sagolik ut.

När vi inte åkt pulka har barnen byggt snögubbar och rullat stora snöbollar. Det har varit sån riktig kramsnö och barnen har varit ute massor. Vi vuxna har försökt få ordning på tvättstugan som just nu renoveras.... eller i alla fall halva. Den andra halvan tar vi sen när vi orkar. 

Önskar er en härlig vecka. Har ni lite tid över och känner för det kan du hoppa in på Besökstoppen och rösta på att min blogg skall bli veckans blogg. Varje dag kan man rösta om man känner för det, och inte behöver man vara medlem eller nåt. Jag hade alldeles glömt bort att jag anmält mig och blev påmind av Annika som virkar och stickar en massa fint inne på GreitzanSå vill ni ha massor av virk- och stickningsinspiration tycker jag ni ska titta in där också.



3 kommentarer:

  1. Så härligt det ser ut... Äntligen lite snö!

    SvaraRadera
  2. Så deilig det ser ut med aking skogen!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig skog!!! Jag har självklart röstat på din blogg!!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!