tisdag 24 februari 2015

Litens nya glasskiosk


Liten och jag byggde en liten kiosk förra veckan. Jag kan ju inte direkt påstå att hjälpen jag fick av honom var så värst stor. Snarare stjälpande då han tyckte sågen var väldans kul. Men efter några turer nöjde han sig med att såga mellan två brädor på den gamla frukt- och grönsaksbåset vi hade inne. Och till de stora barnens förskräckelse lyckades han förstöra träet ganska så mycket. 


Nu har vi fyllt kiosken med massor av godsaker. 


Lite hemmagjort som virkade glassar och dammsugare, och sydda munkar


Och träglassar som ni hittar här.


Även dessa godingar som är alldeles nya.

Jag kommer att skriva en liten beskrivning på hur och vad jag byggt glasskiosken med. Taket är ju inte färdigt ännu, det väntar på något passande tyg och det blir nog något mer med mönster då jag tyckte detta fina inte alls kom till sin rätta nu. Förslag mottages gärna.

För övrigt har de stora lov just nu. Fullt hus med andra ord och det uppskattas ibland av liten... men ibland tycker han att det blir lite rörigt. 

2 kommentarer:

  1. Vad sött det blev... och jag hade ju en vision förra sommaren att göra en kiosk ute, kanske dags snart nu när våren närmar sej?!?
    Fin onsdag till dej!

    SvaraRadera
  2. Otroligt fint! Vad duktiga ni är som har byggt den. Jag känner igen det där med hjälp av en liten, det går såå fort när man ska göra saker då :-)) Jag köpte en randig rullgardin för 9:- på Ikea som jag tänkte använda som tak på våran kiosk som vi ska bygga. Tar gärna emot en liten beskrivning :-)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!