fredag 13 mars 2015

Blomsterpress



Just en blomsterpress är något som jag önskat mig länge men inte hittat en som jag gillat. Kanske inte så värst viktigt egentligen då funktionen är viktigare. Men om man vill fånga barnens intresse och samtidigt ha den framme som en fin prydnadssak är ju den här perfekt.


Ja ni ser ju det alldeles underbart söta lilla rådjuret. Som en saga. 


Och skruvar och muttrar i trä. Kan ju liksom inte bli finare.


Och lite såhär är det att jobba med liten. Jag brukar passa på när han leker som bäst och helst i en hörna en bit ifrån. Men av någon konstig anledning har han en radar som säger att nu gör mamma något viktigt och jag skall bara hjälpa till lite.  Och det hjälper inte att jag säger att du får ta den snart mamma skall bara knäppa några bilder sen lovar jag. Och han har ju inte alls tid och vänta och fort som tusan norpar han sakerna och springer iväg.

Idag är det fredag och liten skall leka med sin pappa som är ledig. Och jag har helt plötsligt en jobbdag på en vardag. Mycket som jag vill hinna med och svårt att välja vad. Men jag tror nog det blir sytid faktiskt då det var länge sedan jag hade några timmar där.

Önskar er en fin helg och ni som gillar blompressen hittar den här i min lilla butik.



3 kommentarer:

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!