måndag 9 mars 2015

Lite finheter på vitrinskåpet



Ibland tar jag mig an lite för stora projekt än vad jag har tid. Som det här gamla furvitrinskåpet som  jag hittade på barnens skola. Jag frågade vaktmästaren lite snällt om det var något som skulle sparas och han sa att jag gärna fick ta det om jag ville då det mest stod där och samlade damm. Trasigt och utan hyllplan var det och maken som skulle hämta det skämdes lite när han stod där och monterade ner det för att få in det i bilen. Sedan har det stått i carporten i några månader i väntan på tiden. Men så fick jag i alla fall lite tid över och jag har nu målat det och håller på att försöka få till några hyllplan och inreda vårt nya kalasskåp.


Några av paketen jag gjorde av gamla skokartonger i julas har fått flytta upp på skåpet. För och lätta lite på högen på pysselskåpet. Mer om dem ska jag skriva om en annan dag.


Och finlådor  i trä från Japan innehållande vackert porslin därifrån. De går ju inte att bara slänga in i ett skåp när de är så där fina och med minnen från min mormor.


En gammal kaffekvarn som ibland leks med men som nu fått bli finprydnad på skåpet. Kanske att Liten får leka med det igen.

Hej igen,

Det blev visst en liten paus i bloggen.... jag tror att jag tog på mig lite för många fixprojekt. Glömmer så ofta att jag är hemma med liten 2-åring på dagarna och att jag har en liten webbutik att ta hand om. Dessutom har jag haft lite krångel med kameran. Det där med skärpa har den inte gillat och slutartiden var alldeles för lång vilket gjort att det varit svårt att ta bilder snabbt. Men nu har jag köpt mig en ny, ingen dyr alls bara en som lyckas ta bilder utan krångel. 

Så nu så ska här bloggas massor. För helt plötsligt blev det lite roligt att ta bilder igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!