tisdag 5 maj 2015

Hemmagjord lemoncurd




För andra gången har jag nu gjort egen lemoncurd. 


Lite syrlig blev den men det gör ju att den är perfekt när man vill baka. Lite sött och lite surt.


Brunt papper på locket och liten lapp som visar vad det är för gult som ligger i burken. 

Och ni som följer på instagram @miakinoko har ju redan sett lemoncurden där för några veckor sedan. Och vi har ju faktiskt hunnit med att fylla några macarones och göra en citron och marängpaj. 

Receptet jag använt kommer från Leilas bakbok den bok jag använder mest som liksom har allt man önskar baka. Och för att vara något från hennes bok är den väldigt osöt men det gör ju som sagt var att den passar perfekt till att fylla bakverk med.

Mia







1 kommentar:

  1. Jag har tänkt så länge att jag ska testa att göra lemon curd, men det blir aldrig av. Nu får jag se till att göra det - ser ju ruggigt gott ut på dina bilder.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!