söndag 3 maj 2015

Om att plantera lagom



Det är inte lätt det där med att plantera lagom. Jag lyckas göra samma sak fel varje år med att så på tok för mycket av en sort. I år tänkte jag att jag  skulle hålla mig till 2-4 av varje sort och det lyckades jag med dock blev det lite för mycket nytt. Som gojibär, granatäpple, äppelgurka, tomatillo och honungsmelon.


Och nu så har det blivit så grönt och frodigt i det lilla gröna växthuset från TIGER att jag fått flytta ner dem i nya större krukor.  


Hoppas ni haft en mysig valborg. Vi firade vår hemma i det lugna med vänner till oss och barnen. Lite grillat och en smaskigt citron och marängpaj. Tanken var att vi på kvällen skulle tända en liten egen brasa på tomten men det blåste så förskräckligt att vi inte riktigt vågade. 

Och denna helg har det blivit en hel del fix i trädgården och omplantering av de där små frösådderna. Älskar dessa ljusa tider då man kan vara ute till sent på kvällarna och fixa i trädgården. Barnen är ute och springer runt och leker och vi alla går in trötta efter en hel dag utomhus en väldigt härligt känsla det där. Det är då man tänker att det är ju så himlans bra det där med att bo i hus att kunna vara ute hela dagen.

Mia



1 kommentar:

  1. Det är verkligen ljuva tider nu... Bara lite mer värme också så kommer jag att vara helnöjd!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!