söndag 31 maj 2015

Pärlade grönsaksskyltar





Idag planterade jag om alla de sista  småplantorna. Några har fått flytta in i sista krukan och andra får vara i en  mellankruka än i brist på plats i våra fönster. Tre fönster i köket och två i vardagsrummet är nu fulla av grönska och sprider ett grönt sken i rummen.


Ute växer det också massor. Nu har de flesta frön tittat upp och lådan är inte längre brun och hemlig utan den visar vad vi sått. Små söta skyltar har vi pärlat. Såg dem inne hos Kungen och Majkis och tyckte det var ett roligt sätt att fånga barnens intresse för odling på.


Hejsan hoppsan,

Hoppas ni haft en toppen helg. Vår har faktiskt varit  ganska så lugn. Vi har mest grejat i trädgården. Lagt ut markväv,  gångsten och fyllt på första lagret grus. Det är lite som en japansks trädgård där nu och jag känner på mig att det kommer att bli väldans bra det här. Jag gillar de där små men det följer med på skorna och ligger överallt. Så det blir nog singel på här så småningom.

Nu väntar jag på att det skall bli ännu lite varmare så de där tomaterna, gurkorna och paprikorna får flytta ut.


1 kommentar:

  1. Så fina skyltar, härligt att kunna engagera barnen!
    Angående vår soffa så har mannen byggt den av lösvirke, på plats liksom, så den sitter fast i väggen. Jag gillar den galet mycket!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!