tisdag 19 maj 2015

Storebrors rum




Det är svårt det där med barnrum när barnen blir äldre tycker jag. Helt plötsligt skall leksaker plockas bort och det skall bli mer vuxet. Jag har nog svårt att inse att de inte kommer att vara små för alltid. I storebrors rum finns inte mycket leksaker kvar. En stor legolåda under sängen och en resväska med transformersbilar som liten gärna leker med när han är där.


Nya intressen kommer som Rubiks kub och vet ni hur många olika det finns och hur snabbt vissa löser den. Storebror har en liten samling och har lärt sig alla utom den där triangeln. Och snabb har han blivit så snabb att man har svårt att tro att det är på riktigt. 



Och bilden på falken är ju så väldans fin den ramades in i en loppad ram. Bilden köpte jag på designmarknaden för ett år sedan utav duktiga Märta


Lampa från Ikea är ju bra att ha när man skall läsa på kvällarna.

Hejdär,

Vi fixar lite smått i storebrors rum. Jag tycker det är svårt att hitta saker som passar. Tapeten valdes i all hast för två år sedan. Nu känns den nästan lite för mörk även om det bara är en fondvägg. Och glada blev vi när vi hittade en stor ljus insektsplansch. Nu har det  blivit  lite djurtema i rummet. Inte för att han är så värst intresserad av djur och natur utan det mer att det känns som det är det som passar till den där träpanelväggen. 


3 kommentarer:

  1. For et stilig rom! Er sikker på storebror liker det godt:)

    SvaraRadera
  2. Oj, vilket coolt rum! Är sugen på att göra om 12-åringens rum här, men han vill INTE...!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!