onsdag 24 juni 2015

Snickersglassar


När jag bakade litens lastbilscheesecake i februari ( japp det var länge sedan) blev det lite smet över som jag fyllde glassformar med. Och nu så har vi äntligen gjort färdigt glassarna.


Botten vid pinnen fyllde jag med jordnötter blandat med karamellsås.


Och själva glassen fick ett tunt lager karamellsås innan jag doppade den i choklad och strödde på jordnötter.

Väldans god blev den. Inte så lätta att få snygga då chokladen efter varje glass liksom blev konstigare och konstigare för att tillslut bli så tjock att den fick slevas på.

Receptlänk och sånt hittar ni här. 



2 kommentarer:

  1. Ser otroligt gott ut! Det där skulle mina barn gilla :)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Hur fina som helst ju... och gott låter det!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!