fredag 3 juli 2015

Key lime pie



Bakade en americapaj idag då det är 4th of July. Vi brukar ju inte fira dagar så men eftersom jag gillar att baka och länge velat gör en passade vi på idag. Min syster bor ju trots allt i USA med sin lilla familj.  En key lime pie efter detta recept dekorerad med minimaränger, hallon och blåbär.


 En key lime pie efter detta recept dekorerad med minimaränger, hallon och blåbär.
Marängerna gjorde jag av vitorna som blev över efter gulorna. 4 äggvitor och 2,5dl socker som vispas till fast skum. 


Jag gillar massor att den är så enkel att göra och att det behövs så få ingredienser. Sen är de ju så otroligt fina ihop nästan så man ser att det kan ju inte bli annat än gott.

Nu så skall vi ta vår america tårta och går på gårdsfest. Fint väder gjorde att vi lite spontant drog ihop årets gårdsfest idag innan alla åker iväg på sina semesterresor.

Önskar er en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!