söndag 12 juli 2015

Om ett bakskåp



Det där vita vitrinskåpet som flyttade in i vintras börjar nu nästan bli lite fullt. 


En av de nya finheterna i skåpet är denna receptbok från lagerhaus. För det är ju inte alltid det man önskar baka finns i någon av bakböckerna och då får man söka på  internet. Men så väldans praktiskt att läsa recept på mobil och ipad är det ju inte alltid då den liksom stänger av med jämna mellanrum. Så  jag har nu lovat att jag skall skriva ner recept som jag använder ofta så jag inte skall behöva söka varje gång när jag ändå använder samma recept.


Och fina bakböcker kan man ju inte få för många av. Och inte strössel heller för den delen. De gamla kryddburkar från Ekströms som vi ärvt har nu fyllts med strössel. 

Och vet ni vad nu känns det nästan som bloggen förvandlats till en mat och bakblogg istället för pysselblogg. Hur det nu blev så vet jag inte förutom att jag älskar att baka , fika och äta god mat. Och det hör ju liksom sommaren till att sitta i trädgården och dricka hemmagjord saft och äta  hembakt gofika.  






4 kommentarer:

  1. Fin tallrikshylla! Har du byggt den själv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr inte Helen. Det är ett loppisfynd jag målat vitt.

      Radera
  2. Fin tallrikshylla! Har du byggt den själv?

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!