onsdag 19 augusti 2015

Blåbärspavlova


Tror bestämt det här är min favoritefterrätt. Så enkel och välans lätt att variera sig på.



I går fick det bli en pavlova med lemoncurd, grädd och turkiskyoghurtblandning, myntablommor och nyplockade blåbär.


Gillar så de där myntablommorna. Eller kryddor och örter över huvudtaget. Att de liksom är goda i mat, fina att ställa i en liten vas och att dekorera mat och bakelser med.

Godmorgon!

Fortsätter det där temat med bakning. Det blir ju mest det och så gillar jag att det är så enkelt att fota. Speciellt utomhus. Och denna efterrätt fick färska blåbär och det är inte ofta jag använder bären jag plockat på en gång. Jag är nämligen en sån som hamstrar. Plockar och plockar och äter inte en endast. Sen fryser jag in dem och tar ut när smoothies skall göras eller bakverk bakas och dekoreras.

Idag börjar barnen skolan. Skall bli så skönt när vardagen är igång igen och jag tror minsann barnen är lika glada för det. För det fixas och packas inför morgondagen. Fast på riktigt är det inte ännu för syster är här med sin familj så det är ju nästan fullt hus i några dagar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!