fredag 11 september 2015

Glödlampsvas med höstblomster




Plockade in lite höst förra veckan. Trodde inte alls att vi hade så mycket höstblomster i vår lilla trädgård. Men en liten blomma här och en blomma där och vips hade jag mig en liten bukett. 


I år har vi planterat ner både rosa och vit höstanemon i rabatten. Älskar de vackra skira blommorna som mer ser ut som sommarblommor än höstblommor. Och jag som tidigare inte varit så värst förstjust i kärleksört tycker nu att de är ganska så användbara i alla fall. Den fyller ut både rabatt och bukett och håller sig flera veckor i en vas på bordet. Dessutom får den rötter och går då att plantera ner i trädgården. 

Blommorna satte jag ner i  den där glödlampsvasen jag gjorde iordning i våras den som inte gick sönder, håller ännu. Hur du rensar ur en glödlampa kan du läsa i ett tidigare inlägg här.

Trevlig helg!!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!