måndag 14 september 2015

Glutenfri septembertårta


I helgen fyllde mellanpojken 9-år och det måste ju såklart firas med tårta.


En glutenfri tårta fick det bli efter detta recept och jag bytte ut hasselnötterna som vi inte tål till mandel istället. Och då finns ju de där färdiga påsarna med mandelmjöl. 

Tårtan var god men väldigt mättande. Nästan lite matig. Bäst gillade jag jordnötsfrostingen som vi garanterat kommer göra fler gånger och då kanske till muffins. Och som alltid när jag äter en chokladtårta eller kladdkaka tycker jag nog att det är lite gott med en klick grädde vid servering. Och eftersom det är september och så nu har tårtan dekorerats med vad trädgården har att erbjuda. Björnbär, myntablommor och mynta blad. 


Fyller man år får man ju själ bestämma mat och vad som skall hittas på. Hamburgare från favoritgrillen till middag och spela några timmar extra var önskemålen. Och det passade ju oss vuxna bra då vi hade en massa att fixa. Som ett nytt cykelförråd, röja vind, rensa barnrum ja ni hör ju det tar ju aldrig slut. Men nu börjar vi få lite ordning på hemmet. 

Önskar er en trevlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!