fredag 23 oktober 2015

Söt liten mumie


Ugglorna på tennisracksmobilen har fått sällskap av en liten mumie. 


Den är ju väldans söt men ändå lite läskig. Känns liksom lite för levande att jag måste lägga ner den i en låda på kvällen. Och inte blev det bättre då lampan ramlade ner ovanför bordet den låg på och det blixtrade till. Ni vet lite el ger liv i döda ting.


Och om det nu är någon  som känner att en sån liten söt mumie vill ju jag också göra så är det inte alls så svårt.

Först gjorde jag en stomme av ståltråd och runt den har jag virrat remsor av gamla lakan. (Har man inte det funkar ju bandage från apoteket bra det med).  I magen och huvudet har jag lagt i lite tyg för att få det att bli lite rundare.

Trevlig helg önskar jag er!! I helgen skall det bakas lite inför läskiga festen på söndag.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!