fredag 2 oktober 2015

Trädgårdslycka


Måste helt ärligt säga att det varit trögt odlingmässigt iår.  Men jag lyckades ändå plocka ihop en korg i helgen.


Björnbär och vår alldeles egna physalis, väldigt få men liksom våra egna. Och hade solen bara tittat fram lite mer hade vi haft en väldans massa, men övriga hinner nog inte mogna tyvärr.


Finsate bondbönorna, i år provade jag även på att sätta röda. Så det blev lite överraskning för liten som satt och öppnade skidorna och plockade ut bönorna. "Blir det röda eller gröna?", satt vi och sade...


Paprikan då? Fyra gula har vi lyckats få och fler är påväg. Dessa är jag nog mest stolt över då paprika ska ta så lång tid att få mogen då det krävs en del värme och sol. Men helt utan växthus med hjälp av vår varma husvägg har vi alltså lyckats hinna få dem gula. Om det beror på att de är minipaprika vet jag inte.

Fredag och dags för helg! Blir nog att städa och fixa vidare i trädgården. Och kanske om vi hinner med kan vi äntligen bli av med den stora grushögen på framsidan och lägga ut på baksidan.

Trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!