söndag 1 november 2015

Ett besök till kolmården


Vi bestämde oss lite hastigt  efter ett tips att åka till kolmården. Jag är ju kanske inte jätteförtjust i att titta på djur men vissa djur och miljön de skapat är ju faktiskt väldigt fina. Sen kan jag känna att  det är lite synd om djuren men också kanske tur för dem att de är här där de är ganska trygga. Svårt det där.


Och de hade gjort Halloweenfint där...


... och ibland träffade man på någon läskig figur. Och jag gillar hur de valt ut andra figurer än de klassiska dräkterna som sälj i affärerna. Nästan så de blir lite sagolikt läskigt.



Sen besökte vi även Lilleskutts stubbe och Bamses stuga. Där allt liksom är lite större än på riktigt. Och det är konstigt det där hur något ser litet ut fast det är lite större än vanligt. 


Ja ni ser ju spisen. Och honungsburken som runnit ur. Vet inte hur många barn jag såg som smakade på den.


På Bamseland hittade vi även en sån fantastisk godisaffär. En sån man liksom mest går runt och tittar på inredningen istället för godiset.


Ja det var lite från vårt besök på kolmården. Och jag kan ju säga att jag gillade det samtidigt som jag får lite lätt panik över allt folk. Det var ju inte alls som högsäsong på sommaren men tillräckligt för att få mig att bli stressad och på dåligt humör när magarna kurrar, barnen blir otåliga och folk verkar ha så bråttom att de liksom håller blicken vid målet utan att se hur vägen fram är. Så om jag själv får välja utflykt gillar jag nog mer fina platser med god mat och lugn. Lite som när vi var på Härringe. Att kunna uppleva, vara närvarande och känna lugnet. För det är ju så mycket stress och sånt i livet ändå att det inte behövs mer när vi väl är lediga hela familjen. 






1 kommentar:

  1. kolmården har vi aldrig varit, det kanske får bli ett kommande resmål. Men just det där, med allt folket, ja, det är man ju inte så sugen på!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!