onsdag 25 november 2015

Paketinslagning av julens finheter


Nu är det snart dags för paketinlslagningar inför julens alla finheter. Vårt presentpappersställ hänger fortfarande på väggen och håller alla papper på plats så vi slipper skrynkliga papper (fast alla fick ju inte plast så några står nedanför och blir nog allt lite tilltufsade). För att hålla ännu lite mer ordning på alla rullar har jag använt mig av ett tips från Sofia som har bloggen Hildas hem
Man klipper helt enkelt en toarulle på mitten på längden och delar den sen i två halvor. Sedan lägger du den i mitten på pappersrullen så slipper du papper som virar upp sig.

.

Förra året såg det ut så här på julafton. De mesta låg i gamla kartonger som jag klistrat papper runt för att få lådor att använda varje år. 


Miljövänligt och tidsbesparande då man faktiskt kan plocka fram lådorna vid födelsedagar också. Och fina att titta på i väntan på högtid.


Min favorit är den lilla knäckebrödsasken som är som en låda.



Av skokartonger kan man klä låda och lock i olika papper. Lite snöre och den blir genast lite lyxigare.


Före                                                                  Efter


Och alla små pappersrester kan man göra snurror av. Raka eller formade remsor som viks som dragspel och klistras ihop i skarvarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!