måndag 9 november 2015

Vi gjorde en drömfångare




Väggen ovanför sängen behövde lite finheter förutom lampslingan vi gjorde. 


Så vi satte upp fina gamla fjärilsbilder som fortfarande ligger i plasten för att jag inte ville göra hål i dem. 


Sen gjorde vi en drömfångare av en gammal lampring, loppad spetsduk, fjädrar och pärlor vi hade i pysselskåpet. 


Ja vissa saker tar liksom längre tid än man egentligen vill. Men så är det kanske inte så dumt heller. För det är ju inte någon ide att hasta med ett pyssel om man inte vet var det skall användas eller vara. Men nu när frökens rum nästan är  färdigt och den tomma väggen behövde något passade vi på. Och  istället för att köpa saker rotade jag runt och hittade lite finheter. 

Och drömfångaren den tog ju inte mer än 15 minuter att göra och det tack vare att vi hade en spetsduk som liksom passade alldeles perfekt i den där ringen och det är inte ofta man har sådan tur. Spetsduken sydde jag först och sedan fröken fast för hand. Lite snören knöts fast och pärlor träddes på och sen knöts fjädrarna fast med en pärla.

Färgen på fjädrar och pärlor har fröken själv valt och jag var  orolig över att det skulle bli för mycket rosa och tyckte att grått kanske skulle vara bättre men hennes rum hennes val. Och det blev ju väldans tjusigt det och glad är jag som lät henne bestämma. Men det är ju inte alls lätt när man själv har tusen idéer man vill göra. Och det  gäller att lyssna på sitt barn för det är ju trots allt deras rum och jag vill ju inte att någon annan skall bestämma hur jag skall ha det i mitt syrum t.e.x.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!