lördag 19 december 2015

Ett grötljus



Det är inte många dagar ledigt för hela familjen under december då vi har fullt upp med julmarknaden i gamla stan. Dessutom har jag ju nu även min lilla webbutik och de ordrar som kommer in där som skall packas och skickas. Men tredje advent är en sån dag som alltid är vår lilla lediga dag.


Så vi tog med oss ett grötljus som jag köpt på syfestivalen och åkte ut till värmdö på den årliga glöggen. 


I det gula huset vid vattnet. 

Och det som började som en liten glöggtillställning med skinkmacka har nu förvandlats till ett härligt julbord med ett enormt efterrättsbord. Och jag som är en sån som springer runt mest hela tiden och fixar med saker liksom stannar upp och bara är när jag kliver in där. För det är så juligt, hemtrevligt och välkomnande. 

Och ja det är ju väldans mycket nu. Lite så som det skall vara och absolut inte alls som tidigare år. Kan beror på att vi i år haft mycket mer hjälpt på julmarknaden. Men nu så har snart de sista beställningarna skickats och det är bara julmarknaden kvar. Och lite julgodisfix

3 kommentarer:

  1. Så mysigt... och att stanna upp och bara vara nån gång då och då är ju inte fel, om man hinner så att säga!
    Ha en härlig tredje advent!

    SvaraRadera
  2. Ja, eller jag menar fjärde såklart!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!