onsdag 9 december 2015

Lite juligheter i köket


Vår lilla stackars adventsljusstake. Några gamla rostiga små pajformar, mossa och blockljus. Och kommer vi ihåg att tända ljusen. Inte så värst bra. Första ljuset ser ju knappt tänt ut och andra har mest en  bränd låga. Men vi jobbar på det nu. Tänder bara första ljuset för att komma ikapp lite. 


Små lingonkransar köpta på Julmarknaden i gamla stan har jag satt upp idag. Ett snöre och lite kludd. Såg en så rolig konversation på instagram om just kludd. Att det var en väldans bra sak att lägga i barnens adventsljusstake. Och hur kluddet hemma alltid liksom försvinner. Lite samma här. Alla knådar på kludd och jag minns hur jag plockade bort lite på teckningarna i skolan så lite att de ändå satt kvar. Och att jag lyckades få ihop en liten deg att knåda då.


Grenen i taket har fått lite nytt och juligt. Polka käppar, julgranskulor och fina honeycombs. Som ni hittar i min lilla butik.



Dessutom har jag dessa söta små hus med lampa som går på solceller. Släckta för att laddas inför den mörka kvällen.


Sen lyser de så här fint.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!