fredag 8 januari 2016

Nymålat klinkersgolv



Nymålat köksgolv har vi numera. Och än så länge vågar jag inte ta bort dukar och sånt under ben dörrens klippbar möbeltass inköpts.


Och när vi ändå höll på att göra om tog jag bort julen och ställde fram blomster vi fått i små vaser istället.


I grenen ovanför matbordet hängde jag upp provrörsvaser och de skall få hänga där tills jag får tillgång till butiken då grenen sen skall få flytta in där.


Eftesom golvet även sträcker sig ut i hallen målades dessa rutor med. 




Barnen var duktiga på att hålla sig till den färgen man fick gå på men mamman i sin trötthet andra kvällen trampade på tre och la knäna i en. Och färgen den fastnade fort kan jag säga. Det var inte helt lätt att få bort fotspåren efter någon minut. Så jag känner redan nu att färgen faktisk kommer att hålla bra. 


Både en för och etterbild i en bild.

Ja nu så var det äntligen målat det där golvet. Jag har funderat länge på det och färgen köptes för några månader sedan. Men så mitt i julledigheten fick jag ett infall och började måla.

Ett helt galet projekt egentligen. Och om man kan måla klinkers vet jag faktiskt inte. Men jag tänkte lite så att spiller man vanlig väggfärg på golvet och den inte går att skrapa bort borde en färg för betonggolv och groventre hålla ganska så bra. 

Och färgen den håller än så länge. Trots att vi drar stolar( med möbeltassar) och snart så borde färgen sitta ännu lite bättre. 

Färgen kommer från Alcro och är en färg för betonggolv som heter entre. Och jag sprayade och torkade rutorna med en målartvätt innan jag med mjuk liten skumroller rullade rutorna.

Vi är sååå nöjda och nu återstår att måla köksluckorna i en mjuk grå nyans mellan det grå och naturfärgade.




3 kommentarer:

  1. Så snyggt golvet blev. Hoppas det håller bra! Förargligt det där när man förmanar familjen över hur de ska göra och så klantar man till det själv. Kan ha hänt mig någon gång också...

    SvaraRadera
  2. Det blev så himla fint... bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Så himla snyggt golvet blev!!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!