torsdag 28 januari 2016

Välkommen-cyklar


Två gamla cyklar står vid ingången. 


En med korgen full av blomster, granris och snö.


Godmorgon!

Vår trädgård är full av cyklar. Full kanske är lite att ta i men vi har en väldans massa cyklar.  Några använder vi och några är gamla och kanske inte så väldans bra men fina.  Den orangea  cykeln köpte jag när storebror var 3månader. Tänkte att den skulle var fin och roliga att cykla runt på soliga sommardagar. Men nu tre barn senare så inser jag att det inte kommer att hända så mycket mer med den där cykeln förutom att den får vara prydnad. 

Och nu när butiken skall öppna snart. Tänkte jag att den kanske skulle få flytta dit. Och hälsa kunderna välkomna. Eller om någon annan har en gammal fin cykel som kan få stå där. 

Och nu så är all den där vita snön nästan borta. Jag är faktiskt inte så ledsen över det. Kyla är inte riktigt min grej även om det vita är väldigt vackert. Och jag går ju inte så gärna ut när det är kallt. Det liksom kryper in i alla vrår och hur mycket jag än klär på mig så hittar den där kylan  in i någon lite springa.

Så hej regn och gråhet. Jag gillar dig faktisk. För det känns liksom som om våren och sommaren snart är här trots att det är ganska så många månade kvar. Helt enkelt mer än känsla om att vara nära det det sommar härliga utedagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!