tisdag 12 januari 2016

Virkade maränger






Virkade några maränger till Litens kök.


Vita, rosa och blå på en plåt gjord av trä och svart färg.

Egentligen behöver inte litens kök fyllas på med så mycket mer saker. Men så när jag var i farten och virkade de där pannkakorna med gräddtoppar passade jag på att virka lite maränger också. 

Och nu så har skolan börjat och vardagen är igång. Många känner att det är jobbigt men jag gillar vardagen. Barnen går till skolan, pappan till jobbet och jag och liten fixar och donar liten hemma. Och vi har inte sånt fullt schema med massa sporter utan barnen är oftast hemma med eller utan kompis eller hos kompis. Och middagar äts vid middagstid vilket gör att det inte alls är lika stressigt som när barnen haft aktiviteter just vid middagstid tidigare. Och det är ett medvetet val att inte låta dem gå på aktivitet som stör middagstiden då ingen av oss känner för att stressa igenom kvällen. 

4 kommentarer:

  1. Liten får ett välfyllt kök. Så mycket snyggt det finns att leka med där. Jag gillar också vardagens rutiner men det är alltid lite av en kalldusch hur tidigt vardagsmorgnar börjar....

    SvaraRadera
  2. Låter skönt det, att inte ha så många aktiviteter. Idag drar simskolan igång, något som jag tycker barnen måste gå på, så nu har vi åtta veckor framöver med uppbokade onsdagar. Jag gillar inte det, egentligen. Det fina är ju att jag kan passa på att simma under tiden :-)
    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  3. Åh vilket sött litet kök! <3 Marängerna passade fint in!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!