söndag 7 februari 2016

Renovering av lilla affären



Det går framåt i affären. 


Kassadisken är på plats. Nu återstår att klä in framsidan med råspont som blev över när vi gjorde vinden större.


Lilla hörnan som fick behålla lite tapet. Först var jag lite orolig över den vitmålade golvlisten men när den väl var på plats blev tapeten ännu lite finare mot den vita golvlisten.


Den kommande pussel- och bokhörnan fick bli grå. Funderade först på att taptesera med någon söt liten barntapet men kom sedan på att lite färg blir bättre. För jag tänkte göra några moln i hönsnät och kanske någon molnhylla och liten annat där så det kanske skulle bli för rörigt med mönstrad tapet.


Sista golvbiten lades på kvällen. Så nu är äntligen är allt det där allra jobbigaste sakerna gjorda.  Förra helgen fick jag hjälp av svärfar med fru att måla om i affären, sedan har jag målat varje kväll.

Och i helgen stod jag ensam och lade 70 kvm golv. Det var ganska kämpigt, träningsvärk i hela kroppen och händer som värker. Men helt klart värt allt jobb för det blev väldans bra. Och små pauser tog jag. Små möbelmålningspauser för att återfå kraft till att orka fortsätta lägga golv. 

Nu återstår allt det roliga, jag tänkte börja med att göra en större skyltningsyta vid fönstret. Och försöka få upp lite finheter, det är ju lite roligare för folk som går förbi att titta på än den stora vita papperskylten som nu är i fönstret . 

Liten han fick tyvärr feber idag. Så det där med att hinna möblera och ta dit lite saker får vänta lite. 


1 kommentar:

  1. så härligt att det går framåt... kommer att bli galet fint!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!