söndag 14 februari 2016

Välkommen in till den lilla affären




Välkommen till den lilla affären 

Kinoko
- finheter till stora och små -



Med en affärshylla (prickar skulle man visst måla själv)


..liten cafédisk vid sidan av hyllan med kalas- och baksaker.


På andra sidan hittar ni kökshanddukar och andra saker för hemmet och en liten papperspysselvägg. 


Litens lilla kök från lekstugan har fått flytta in. Mest för att fylla ut den hörnan som liksom visades sig vara alldels tom och vit igår. Och skyltfönstret som jag gjorde som en halvcirkel var väldans svår att göra io rdning. Kanske går det lite lätttare när man inte är superstressad.


Sedan fortsätter vi vidare och detta är även det första man ser när man kliver in.


Liten hörna för pussel och böcker...


...måste man gå förbi innan man kan fortsätta vidare till pysselbordet...


...kläderna jag sytt på liten pinne och de underbara kaninerna från Maileg.



Sen har vi bordet med väskor, pennor och sudd och litet runt bord med plats för finheter till håret.


... hyllan med de tjusigaste bilarna.


Och den där röda medaljongväggen fick vara kvar. Något snål på utklädningssaker blev denna hörna. Det var visst massor som var slut hos leverantörerna. Men när det väl kommer in blir vi glada över att få hänga upp och visa de fina nyheterna så det kanske inte gör så mycket. För om vi redan haft allt hade vi ju inte haft något nytt att se fram emot.


Sedan den där kassadisken. Som liksom blev alldeles full av blomster från släkt och vänner som kom på besök. Så mycket att det i slutet på dagen kändes som en blomsteraffär. Och jag som dagarna innan köpt Fairtrade-rosor och klippt syrén- och plommonkvistar för att få lite grönt i affären. För inte tänkte jag att alla skulle komma med blomster. Så nu är affären full med blomster och hjärtat fullt med kärlek och lycka att ha alla dessa fina människor i mitt liv.


God kväll!

Så var dagen här, dagen då vi skulle öppna. Det blev lite stressigt och vi försökte få in alla varor i systemet till sent på kvällen innan. Men så glömdes några bort ändå och vi fick lägga till dem under dagen. Och egentligen var vi ju inte alls riktigt färdiga med renovering och så. Men det sista får vi fixa med under dagarna. För nu känns det så skönt att allt det stora är färdigt. Att inte behöva tänka så mycket på det. Det kändes nog lite galet att göra allt på två veckor men jag vet ju att jag ändå skulle stå tokstressad sista dagarna även om jag haft tre eller fyra veckor på mig. Det är liksom sån jag är. Så tur var det ju att jag hade svärfar med fru som åkte ärenden, hjälpte till med målningen och satte upp hyllor.

Det var så många fina släktingar och vänner som var på besök. Vänliga ord sa de varenda en och tiden den gick på tok för fort , jag hann ju inte alls med att prata med alla så mycket som jag önskat. 

Nu har vi stängt för att sedan öppna igen på:

Torsdag 17-19
Fredag 13-18
Lördag 11-16
Söndag 11-15

Så ser nu öppettiderna ut framöver. Adress: Lönnvägen 14 i Huddinge. Välkomna!

Nu snart dags att sova igen lite och som alla andra kvällar swishar den förbi alldeles för fort.


3 kommentarer:

  1. Så roligt att du är igång nu... ser så mysigt ut och jag önskar att jag lite oftare än aldrig hade vägarna förbi Huddinge. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Du har gjort så fint Mia. Trevligt att besöka din nya butik. Ses snart. Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Åh, så fint du har fått till det! Synd bara du bor så avsides :) men nästa gång jag tar mig en sväng söderöver hoppas jag kunna komma in. Stort lycka till!!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!