måndag 28 mars 2016

Lite påsk




Enklaste middagen men ändå så väldans vårfin. Spenatsoppa med ägghalvor. Även om den var väldans lätt så är det ju lätt att glömma bort sig lite som pappan som i sin trötthet saltade soppan två gånger. Det gick och äta men var väldigt salt.



Och bordet dukades med små dukar och gula ranunkel sådär lagom påskigt.Veckans att göra får bli att sy ihop dukarna lite tror jag. 



 Sen hade vi äggjakt i trädgården som ännu är lite grå och stökigt. Ett ägg med lite godis och någon bok, penna eller peng. Alldeles lagom tyckte vi vuxna. Dock tyckte barnen att lite mer godis hade varit gott.


Sen åt vi våfflor på kokosmjöl och kokosmjölk efter ett recept jag hittat på instagram. Har aldrig ätit så torra våfflor i hela mitt liv.  Det var knappt man kunde äta en hel. Och de var ju egenligen inte äckliga på något vis utan mer väldigt torra och med kraftig smak av kokos. Tror mer på en liten hjärtbakelse med grädde och sylt än en hel. 

Ja den där påsken den försvann fort den med. Vi har mest varit hemma. Jag gick till affären och jobbade några timmar varje dag. Mest för att få lite lugn och ro,  försöka få lite mer ordning i affären och få tid att sy.  Och ingen riktig påskmiddag har det heller blivit men vi överlever nog det även om jag faktisk gillar julens, påskens och midsommarens mat. 

Önskar er en fin vecka och denna vecka är det lov för alla barnen. 

1 kommentar:

  1. Nydelige bilder, ser virkelig god ut den suppen! Her ble det også laget vafler i påsken! Ha en fin uke hos deg!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!