torsdag 10 mars 2016

Nymålad vägg och två små sidoskåp


Med butiken följde en väldans massa möbler. Och helt plötsligt blev vardagsrummet rymligare att jag fick för mig att möblera om lite. Och när jag ändå var i farten målades de vita slitna och håliga  väggarna om också. I en svag grå nyans. 


Sen byggde jag och liten två små bokhyllor/sidobord att ha bredvid soffan.


Med fina svarvade ben från Panduro.


Bygga möbler var något liten gillade. Jag hade mätt ut och ritat upp hur det skulle se ut och hur stora delarna skall vara sedan sågade de upp det på byggvaruhuset. MDF som var 1.5 cm tjock och träplugg för att få det att bli släta ytor.


Banka lite


Och klistra lite innan delarna skall sättas ihop.

Godmorgon,

Lite så blev det i vardagsrummet. Nu skall bara lite tavlor och sånt upp och så är det färdigt. Lite rensat på böcker gjorde vi med. Och även om jag gillar de där vita hyllorna ovanför fönstret så är det kanske lite onödigt att bara ha och fylla upp med saker man ändå inte använder. Tänkte att de där pocketböckerna skulle få vara i affären och bredvid ha en liten insamlingsbössa där man lägger valfri summa som sedan går till något välgörande ändamål. 

Fin torsdag önskar jag er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!