tisdag 8 mars 2016

Vårt lilla sportlov





Hejdär! Det var ju ett tag sedan. Och man skulle ju nästan kunna tycka att jag skulle få mer tid då den lilla affären öppnat. Men det blev ju inte riktigt så. För kvar hemma var ett kaos då massa  möbler åkte till affären och det blev tomt på vissa ställen och jag fick för mig att jag behövde möblera om och måla om i vardagsrummet. Ja ni hör ju det har liksom rullat på. Sen kom ett sportlov med alla barn hemma. En dag bakade jag, Fröken och Liten bullar.




En annan dag tog vi en promenad till Långsjön. Inga skridskor blev det mer en promenad för att få ut barnen och sean en liten fika i solen på bryggan. 


En dag kom pappan hem lite tidigare och vi åkte till Flottsbro för att åka skidor. Och att åka sådär på kvällen jur faktiskt ganska så mysigt. De flesta har åkt färdigt på eftermiddagen och backarna lyses  upp.


De tre stora åkte skidor med pappan. Ialla fall de första åken. Sen var det bara Fröken som åkte med pappan.


För killarna hamnade i hoppbacken. Och storebror lärde sig åka på bron.


Liten och jag stod och tittade på. Tanken var att vi skulle lära honom att åka och först var han ganska laddad men när vi provade pjäxorna kom protesterna. De är för hårda. De klämmer. Och han skulle minnsan inte åka skidor. Möjligtvis den dagen någon uppfinner ett par mjuka skidor som han så fint säger.

Fast nu gjorde det ju inte så mycket då han var väldans nöjd med att bara leka med stavarna, fika lite, och springa runt i snön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!