måndag 9 maj 2016

Fruktspett och pannkakstårta



Vi åt soppa till middag i lördags. Och som alltid när vi äter soppa blir det pannkakor. Eftersom jag tycker det där med att steka pankakor inte är så värst kul då det tar sån väldans lång tid brukar jag oftast göra amerikanska som går så mycket fortare att göra.



Och istället för sylt hade vi jordgubbar, melonblommor och blåbären vi plockade förra sommaren. 



När jag ändå var i farten med frukt och sånt gjorde jag fruktspett. 


Till maten drack vi lemonad som Storebror gjort. Ingen sommarmiddag utan läskande lemonad.



Hej måndag,

Hoppas ni haft en trevlig helg. Jag har haft korta väldigt lugna jobbdagar i affären. Vi har planterat om de små frösådderna och mest njutit av den där härliga sommarvärmen. Den som skall fortsätta hela denna vecka med.  Så denna vecka blir det nog en del dagar ute i trädgården nu varvat med rensning i garderober och vinden.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!