tisdag 3 maj 2016

Macarones i en liten ask


Min absolut favoritask att göra fin är en gammal knäckebrödsask.


En bit smörgåspapper eller bakplåtspapper får det att kännas ännu lite lyxigare.


Lime, citron och choklad och hallontryffel med smält choklad och syrligt jordgubbsströssel. Alltså macarones är ju så fina och roliga att baka. För egentligen tycker jag nog inte de är så värst goda mer en utmaning att få till de där perfeka med fot, slät yta och smaskigaste fyllningen. Sen går de ju alldeles utmärkt att frysa in också. Så man alltid har tjusiga bakverka att bjuda på när man helt plötsligt får finbesök.


Här är några före och efter bilder på kartonger jag gjort om. Och det fina i att göra om gamla kartonger är ju att man sen kan återanväda dem flera gånger. Jag plockar fram våra kartonger vid jul och födelsedagar och det är ingen i familjen som tycker det är tråkigt att det är samma låda. För man kan ju med hjälp av en annan dekortaion och annat snöre ändra lite på paketets utseende. Även de ligger i en liten låda som jag tar fram när presenter skall slås in. Och de där finaste presentpapprena som man knappt vill anväda för att de kanske kanske tar slut de får ju ett lite längre liv genom att man klär in lådorna med de.

Den enda nackdelen är att jag  samlar på bra att ha kartonger. Hyllorna liksom svämmar över av kartonger som skall kläs in i fina papper. Och en kan ju egentlligen inte ha hur många kartonger som helst det vet jag. Men man vet ju aldrig om dagen då jag faktiskt behöver just den där storleken eller sorten till en viss grej. Så ja sparar dem så länge platsen finns och då och då gör jag en liten rensning för att lämna plats till en ännu lite bättre kartong.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!