måndag 4 juli 2016

En stol av kork


Har tänkte så länge att jag skulle göra en stol av den där metallsaken runt korken på bubbel. Så när jag fick en flaska med en kork med mitt namn måste jag ju faktiskt gör en.  Och det var ju inte så värst svårt när jag väl började.


Först drog jag ur ståltråden längst ner och det är även den jag använt till att göra stolsryggen. Den har jag först tvinnat runt ena bakbenet format runt sen till ett hjärta och runt igen för att sedan sätta fast på andra benet bak. En liten tång är väldans bra att använda till detta. Benen är ju redan tvinnade fint och allt som behöves göras är att vrida ut den lilla öglan lite. Inte alls nödvändigt egentligen mer att det ser mer rätt ut när de är så.


Den lilla tekannan och koppen av ekollon har jag gjort tidigare och de hittar ni här.
Nu när jag gjort en så känns det ju inte så svårt så jag skall nog ta och göra en till av den andra metallstommen jag har.



1 kommentar:

  1. Så fin! Jag har också tänkt göra stolar av korkar ett tag men drar mig lite eftersom jag inte riktigt vet vad jag skulle göra av dem... kanske måste ta och köpa ett dockhus!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!