tisdag 4 april 2017

Något att hänga tvätten på


Förra året byggde jag denna tvättställning som jag så länge tänkt att jag skall bygga en men inte riktigt hittat någon bra plats för.  Men så plötsligt blev det  ledigt där mot husväggen utanför syrummet. En perfekt plats med lagom sol och lite extra värme från husväggen. 


Och tänk att det inte alls är långt kvar tills det ser ut så här i trädgården. Alldeles grönt med lysande röda bär på buskar och grenar. Som vi längtar. Och vi har ju börjat lite smått att sitta ute. Ätit lunch och fikat eller bara suttit på trappen med solens strålar värmandes mot ett vintertrött ansikte. 

Och jag googlade på bygga tvättställning och hittade massor med bilder och beskrivningar. Nu hittade jag ju inte den jag byggde efter men här  hittar ni massor av bilder och beskrivningar. Om ni är sugna på att bygga en själva förstås. Och vi har  inte gjutit våra pinnar i marken då den står så nära husväggen. Utan fäst den i väggen och ställt den i sånna metallpinnar man bankar ner i marken. 

Denna vecka har vi sportlov och mormor kommer på besök. Vilket betyder huset full nästan dygnet runt. Och även om jag gillar vardag bättre då det är lite lugnare i huset så har första vardagen på lovet börjat väldigt lugnt. Med målning av nu skolbänk till Liten och rensning i syrummet där mormor skall sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!