söndag 25 oktober 2009

tyger till bröllopsklänningen

Just nu är det mycket på gång. I fredags var det provning av toilen och det gick bra vi fick ta in den lite. Sedan blev det stan för att köpa tyget och det ser ni här ovanför. Tre av tygerna kommer att synas och det fjärde är ett bomullstyg som skall vara foder och dubbleringen en dragkedja fick vara med på bilden också. Lite chiffong, acetatfoder och brodyr. Imorgon kväll tänkte jag klippa till det.

Byxorna som jag tänkte ha färdiga i lördags är inte klara och jag är inte alls nöjd. Eftersom de mörka byxorna var de bästa, ville jag inte börja sy i dem utan tog ett par ljusa byxor istället. Det var tur för de blev inte alls bra, konstig modell till en kille och alldeles för smala. Juliette får ta dem när hon växt 10cm till och det tar nog 2år till. Så nu måste jag fundera ut en annan bra modell.

Sist är nu hemsidan som tar längre tid än jag förväntat. Det gick fort att få till en bra grund men allt småpill efter tar tid men snart.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du hittade till min blogg och "Använd det du har". DU verkar ha många bollar i luften och det ska bli roligt att följa dig genom utmaningen.

    Jag lägger in en länk till dig på en gång.

    Ha en fortsatt härlig söndagskväll

    SvaraRadera
  2. Spännande att se resultatet när det är klart!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!