fredag 2 juli 2010

Klädskåp



Det här har tidigare varit ett pyssel- och leksaksskåp men nu har det blivit en garderob.

De nya knopparna kommer från Syster Lycklig som har jättemånga olika varianter. De har både en webbutik och riktig butik på Tegnergatan i Stockholm som jag besökte. Eftersom det står i ett barnrum tyckte jag att det var bättre med knoppar än bara en nyckel, man vet aldrig var nyckeln tar vägen.


På IKEA fyndade jag gardinstänger i trä för 5 kr de ska förmodligen utgå. Därför köpte jag på mig några eftersom pojkarna också ska få en varsin garderob i ett skåp. Tröjor, koftor och klänningar hänger alla på galgar. Jag tycker att det är lättare för barnen att se vad som finns när allt hänger, dessutom blir det stökigt snabbare när kläderna ligger vikta på hyllorna.
Insidan av lådorna har jag klätt med prickigt papper samma som i deras lekkök.

På står ett dockskåp som skall målas rött där det är träfärgat. Barnen har inte lekt så mycket med det men det kan bero på att det alltid ser ut...


...så här. Dessutom är allt träfärgat så nu skall det målas och tapetseras i det så kommer de säkert att tycka att det är roligare att leka med. Det får bli ett höst- och vinterprojekt.

Tack snälla för alla kommentarer på den prickiga klänningen med puffbyxa och hätta. Egentligen är det inga nya saker, den prickiga klänningen finns på hemsidan men inte i så liten storlek. Puffbyxan är likadan som de till det vita klänningsetet som också finns på hemsidan. Hättan är däremot ny och idag fick jag en idé på en solhatt när Juliette provade min. Vi får se om det är något som blir av i sommar.

8 kommentarer:

  1. Hej Mia!
    Kläderna du visade i förra inlägget var verkligen supersöta!

    Vilket fint klädskåp o dockskåp!

    Ha en trevlig helg:)
    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilket fint skåp. Knopparna är jättecharmiga och så passar de ju så bra med det prickiga hyllpappret :). Vad roligt att ha ett dockskåp att pyssla med och inreda, jag är säker på att barnen kommer att leka med det då det är helt klart :). Kram/Annie

    SvaraRadera
  3. Jättefint skåp! Hyllorna i mitt eget klädskåp är alltid röriga, så det där med att kunna hänga upp kläderna är nog det smartaste även för vissa vuxna :)

    Apropå fågelholkar så kan du sätta upp dem när som helst på året. Sätter du upp dem på hösten, har ju fåglarna någonstans att övernatta under vinterhalvåret. Lägg in lite torrt hö i botten bara. Och se till att det går att öppna holken och städa ur den varje år. Bra tips hittar du hos Naturskyddsföreningen och ritning finns här:

    http://www.naturskyddsforeningen.se/upload/Foreningsdokument/Ovrigt/Klassisk%2520f%25C3%25A5gelholk.pdf

    Kram Outi

    PS. Kul med fåglarna i ventilen! De är finurliga när det gäller att hitta bostäder...

    SvaraRadera
  4. Skåpet är ju jättefint! Önskar att jag kunde få plats med fler skåp för för mycket förvaringsmöjligheter kan man aldrig få tror jag!
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  5. Vilken smart idé med ett klädskåp där barnens kläder kan hänga - blir ju som sagt stökigare när kläderna ligger ihopvikta på hyllor.
    Ska bli spännande att se dockskåpets färdiga resultat!

    SvaraRadera
  6. Vilket fint klädskåp. Skulle kunna tänka mig något liknande till lillkillen!
    Busken du frågade efter heter Paradisbuske, tror jag. Vet inte säkert.
    Ha en bra början på veckan. Jag och sonen ska på liten semester till en nära vän i Skåne. Ska bli så kul!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  7. Hej Mia,
    Tack för rara ord om mina armband.Åh vad fin ordning du har i klädskåpet.
    Ha en fin dag
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Åhhh vilket underbart klädskåp!!!! Vi har länge varit på jakt efter något liknande till lilla A, vars kläder har tagit över en av mina garderober...gubevars!!! Men visst är det mycket lättare och mer överskådligt när kläderna hänger!!!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!