tisdag 7 september 2010

En brun snurrkjol med spets

K var tveksam till om en brun kjol verkligen säljer. Men jag tror det, om man kombinerar den med rätt färger och val av kläder så kan man få den bruna färgen att "försvinna". Om det funkar på en flicka där bara rosa, tyll, volanger och prinsesstryck gäller kan jag inte svara på.


Inte så mycket nytt i övrigt, snurr och spets i nedkant och i volangskarven. Jo förresten, detta är kinokos första och just nu enda plagg i ekologisk bomull (kjoltyget i alla fall).


Och såklart massor av snurrvidd. Får inte färgen barnet att gilla den så gör säkert modellen det. Inspirationsbilder kommer imorgon tills dess får ni titta på pepparkakskläderna som jag sydde i vintras. Kjolen är nämligen inte bara fin till vardags och fest utan även perfekt som kjol om man vill vara pepparkaksgumma. Ett par bruna strumpbyxor och en brun tröja så är luciakläderna fixade. Vill man vara lite mer kreativ kan man sy på vita knappar på tröjan.
Önskar er alla som tittar in idag en trevlig dag. Nu ska jag ut och hänga tvätten i det soliga vädret.

13 kommentarer:

  1. Jättefin kjol! Min tjej älskar sin blåa snurrkjol som jag köpte av dig på "Galleri Hemsytt" Hon blir säkert glad om hon får en brun också :-)

    Mvh Eva-Lina

    SvaraRadera
  2. Åh vad fin den är! Håller inte alls med K. Den skulle vara fin på både mig och mina flickor.

    Kram Amanda

    SvaraRadera
  3. Jättesöt. Men rosa och brunt är ju en utmärkt kombination.

    SvaraRadera
  4. Så fin - och härligt med brunt, känns lite höst och pepparkakigt förstås!

    SvaraRadera
  5. Nydelig, jeg er også svak for brunt og rosa sammene, det gir et pyntet og fint utseende.
    Også må jeg bare si at du virkelig svinger deg her på bloggen, helt imponert, jeg klarer bare å følge med fra dit til annen på min blogg, jeg må nok bli flinkere skal jeg henge med sånn som deg;)

    SvaraRadera
  6. Jättefin! Jag tycker absolut att flickor kan ha brunt, också när de inte är pepparkaksgummor (fastän den kjolen nog skulle vara en dröm för alla små pepparkakor ;). Brunt och rosa är en så snygg kombination!

    Kram/Annie

    SvaraRadera
  7. Blev ju jättefin i brun tyg tycker jag! Brun är en bra färg, passar till mycket.

    SvaraRadera
  8. Verkligen jättefin kjol. Synd att man inte får bestämma tonårsflickors klädsel;)

    SvaraRadera
  9. Jag älskar bruna barnkläder. På flickor och pojkar! Min lillkille har massor med brunt (kan ju bero på att jag själv har massor brunt...). Och brunt ihop med ljusblått eller rosa är kanonfint! Kjolen är som en pralin!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  10. Mycket fin kjol!! Roligt att den är ekologisk också. Rosa till brunt är en av mina favoritkombinationer till dottern.

    SvaraRadera
  11. Den var ju supersöt! Tycker brunt kan vara himla fint till ljusrosa.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  12. Jag tycker brunt kan vara jättevackert. Synd att brunt har fått lite tråkstämpel för en del, men det är ju ändå så att allt blir vad man gör det till! Som din kjol, jättefin, verkligen!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!