söndag 5 juni 2011

En ballongsnurrkjol


En ballongsnurrkjol i grått linne/bomullsblandning fodrad med tunn bomullsbatist.



Jag har använt mig av samma mönster som snurrkjolarna och förlängt ytterkjolen 5 cm och kortat foderkjolen 5 cm. Men för att få lite mer ballongkänsla funderar jag på att ta 3 cm istället så ballongvecket kommer närmare kanten.

Två dagar kvar av ledigheten och jag har fått mycket sytt - i huvudet. Med andra ord har inte mycket nytt gjorts.... Det fina vädret har hållit mig sysselsatt ute i trädgården och blommor planterades nere vid lekstugan igår. 'Snart ska vi återgå till tidiga rutiner för de fyra sista dagarna innan sommarlovet.

En trevlig dag till er alla som tittar in idag.

2 kommentarer:

  1. Här är lyckan total hos liten sessa då henens snurrklänning går att ha även i år.

    Känns lita "onödigt" att gå tillbaka till rutiner för så få dagar som är kvar. Men sen stundar ett härligt lov!

    Kram Cia

    SvaraRadera
  2. Hej Mia! Jag fick tips av fröken Elsa om att prova en annan webbläsare. Hon hade bytt till opera och fick det att funka. Så jag testade - och tänk, det funkar. Och mycket snabbare går det :-)
    Så till kommentaren jag försökte skriva tidigare: jag älskar ballongkjolar! MInns när jag var liten och mamma sydde sådana till mig och mina två systrar, men i 80-talsfärgerna syrenlila och mintgrön...
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!