tisdag 9 augusti 2011

Grillfest vid lekstugan


Igår fick jag äntligen upp fönsterluckor på lekstugefönstret. Eftersom allt som är till lekstugan ska göras av saker vi redan har hemma kläddes de i vaxduk i brist på vit färg. På insidan har jag häftat fast vykort som är kopior av gamla glassaffischer, en väldigt gammal och en lite nyare variant. Dessa hittades vid Söndra Stations pedeltågsstation. Luckorna blev lite ojämna, varför vet jag inte då de är lika stora. Förmodligen är öppningen lite skev och lekstugan borde kanske heta Villa Villerkulla då det mesta på stugan är lite snett och vint.


Det är alltid roligt när det kommer andra barn och hälsar på för de kommer alltid på nya sätt att leka på. Idag hade storasyster en kompis här och de hade grillfest på en gammal riktig grill som inte lägre används. Som ni ser grillades det många olika saker och hur grillade morötter smakar på riktigt vet jag inte, någon som provat?

8 kommentarer:

  1. Jag sitter med hakan hängandes nere vid knäna... jag blir lika imponerad varje gång du visar bilder på all fin leksamkmat och tillbehör som du gjort! :-)

    SvaraRadera
  2. Så härligt! Vår lekstuga står mest oanvänd den.

    Kram Cia

    SvaraRadera
  3. Jag är som Popetotrora: Mållös varje gång du visar bilder från den underbara lekstugan! :)

    SvaraRadera
  4. Härligt med allt färgsprakande på grillen! Hoppas det smakade gott också! ;)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Kan inte annat än instämma med föregående talare. Du är faktiskt helt otroligt kreativ! Med tanke på att familjen verkar gilla shusi kanske det blir nästa brakmiddag i lekstugan.

    SvaraRadera
  6. tänk vilka fantastiska minnen dina barn kommer att ha med från sin barndoms somrar vid lekstugan! Såå fint!

    SvaraRadera
  7. Vad fin fönsterluckan blev och vad kul med gammal glassplansch!

    SvaraRadera
  8. Åh vad fint du pysslar i lekstugan, så oerhört charmigt!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!