fredag 2 september 2011

Pall, kuddar och byxor


Hemma hos oss blir det mer och mer färg men inte mycket, bara på några få möbler. Den här gången är det en pall i köket som fått en omgång av den turkosa färgen som blev över när jag målade gungstolen. Nu börjar den turkosa färgen också smyga sig in i köket. Kanske ska man försöka sig på lite cerisa och gula möbler, det finns ju en del hos Nordal. Jag såg i går på Formex att de hade en gungstol liknande vår men i en mer ljusblåturkos nött färg. Jag gjorde ett försök att slipa lite på pallen men det passade inte riktigt in så det målades genast över.

Tyget på kuddarna i kökssoffan låg i en påse med tygbitar som jag fick av en kompis. Det räckte precis till två små kuddar. De var redan sydda tidigare men jag satte nu i tryckknappar för att lättare kunna ta av och tvätta dem.


En dagens kinoko blev det också - ett par muddbyxor i tunn ljus denim som tidigare varit en kjol jag sydde till mig själv för länge sedan. Fickornas överkant är kantad med prickigt tyg, blå mudd i midjan och benslut. Den lilla väskan kommer från Lilla Tussilago och där bor Littles Petshops-figurerna som idag följer med till skolan.

Trevlig helg önskar jag er alla som tittar in idag!
Mia

5 kommentarer:

  1. Hej! Vilken fin kudde! Den blåa färgen är superfin. Och byxorna likaså! Ha en go helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med färg! Och vilket vackert tyg på kudden.

    SvaraRadera
  3. Tyget i kudden ser så fint ut! Och byxorna är jättefina, ser sköna ut :-)

    SvaraRadera
  4. Jättesnygga byxor, jacka och massa annat som du gjort! En riktigt produktiv vecka ser det ut som!

    SvaraRadera
  5. Vilka fina byxor! Och snyggt med turkosa möbler ;) Gult är ju väldigt fint det med, ska bli spännande att se om det dyker upp något i den färgen här snart ;)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!