måndag 24 oktober 2011

Fågelbur i papper






Lite papperspyssel i form av fågelburar. fick bli helgens pyssel. Jag såg nu när jag länkade att jag glömde pappersfåglarna. Burarna hänger nu tillsammans med "pompomsen" på den vitmålade trädgrenen. De fina skuggorna bildar ett nytt mönster på väggarna.



Hoppas att ni haft en trevlig helg. Själva har vi varit på två barnkalas och haft en middagsbjudning. Nu väntar ännu en härlig vecka i syrmmet. Det känns som barnens ytterkläder borde sys färdigt, för man vet aldrig när snön kommer och då står vi där med halvfärdiga vinterkläder (inga vinterskor har de heller).

Stackars barn, hur ska det gå är snön kommer. Inte nog att deras mamma ska sy deras vanliga kläder utan nu även vinterkläderna. Hur ska vi förklara det för fröken. -Jo du förstår, jag hann visst inte bli färdig. Men nästa vecka kan de nog leka ute för då borde de vara färdiga.

Men det blir väl så när man försöker förtränga att det faktiskt kommer en vinter i år också. Och de tre morgontrötta barnen ska dra på sig de tjocka vinterkläderna och gå ut i vintermörkret på morgonen. För när snön kommer går det inte att cykla eller sparkcykla utan det blir till att gå. Jag undrar om man ska köpa sig en spark - då kanske barnen tycker att det blir lite roligare.



Önskar er en trevlig måndag!

3 kommentarer:

  1. Så fina! Såg igår en lampa i form av en fågelbur fylld med små fåglar... de skräpar ju inte lika mycket som riktiga fåglar gör heller. ;0) Du, ert kök är ju huuur fint som helst! :0)

    Har mejlat dig!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Kul idé! Och jättefint. Jag är sugen på en gren inne att hänga fint på. Särskilt nu till jul. Lät du din torka länge innan du målade den? Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Åååååå vad fin den fågelburen var. Och jag är ruskigt imponerad av att du t o m syr vinterkläderna själv. Underbart! Min dotter är lite trött på att jag syr och stickar till henne så just nu har jag bestämt att bara sy till mig ett tag :-) Kram Denice

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!