lördag 21 januari 2012

Det är något med metalltuber


Ett litet tips för nariga händer i vinterkylan är Cath Kidstons handkräm som doftar gott och gör händerna mjuka. Den ska också (enligt butiksägaren där jag köpte den) inte innehålla några giftiga ämnen. Att den dessutom är underbart jättefin i sin pastelliga metalltub gör att den gärna får stå framme på sängbordet tillsammans med Rosebud-salvan (en present från syster yster). Så innan jag går och lägger mig smörjer jag in händerna. Lite vardagslyx på kvällarna, för det är så lätt att glömma bort att ta hand om sig själv när man har barn.

 Nu är det bara den där boken som saknas som jag skulle börja läsa på kvällarna. Tack snälla för era boktips. Jag har ännu inte tagit mig till bokhandeln men kanske i helgen. Annars får jag väl ta en gammal favorit på hyllan hemma och läsa igen för det var ett antal år sen jag läste dem. För er som vill ta del av boktipsen gå då in här och läs kommentarerna. Och vem vet, kanske hittar ni till en ny trevlig blogg också.....

Trevlig helg,

Mia


4 kommentarer:

  1. Har inte så torr hud, så har inte mycket krämer. Men fotkräm skulle vara bra!

    Bortsett från kantbandsvikaren har det inte varit några större problem med coverlocken. Det var bara jag som inte förstod mej på inställningarna :-). Och så är det viktigt med rätt nålar. Nu då det funkar är jag väldigt nöjd med den, så rekommenderar nog om du har sådana tankar :-). Roligt att ha fler möjligheter med klädskapandet. Trikåkläderna används oftare, har jag märkt. Men vill inte heller utesluta andra material, som går att variera på lite fler sätt än just trikå. "Vanliga" tyger funkar bättre till festplagg eller slitstarka plagg, förstås.

    SvaraRadera
  2. Fin tub. Har inte problem med torra händer, men den tuben hade jag kunnat ha ändå. För att den är fin :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Hej hej!

    Jag älskar de krämerna. Jag har en handkräm från CK med rosdoft...

    Ha en go kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Bra tips! Jag är ju en stor anhängare av Cath Kidstons produkter men hade missat hennes handkräm.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!