fredag 3 februari 2012

Fredagsfin: det firar vi med en liten utlottning


 


Jag sydde en tunn, skir ballongklänning innan jul som kanske var något somrig men ändå så fin till festen även på vintern. Med fina lackskor och svandunsboa är hon redo för fest (och för skolan också för den delen, men då med kofta och strumpbyxor istället. Fler färger kommer nästa vecka, då med rabatt). Just idag har vi ingen fest att gå på men en liten utlottning här på bloggen och det är väl lite fest det med.  För jag är så väldigt glad över alla som tittar in här, fler har det blivit senaste veckan och nu vill jag ge er något tillbaka även om det är något väldigt litet. Ser ni hur fint Juliettes hår är? Med hjälp av en sådan här kan man snabbt och enkelt göra denna lilla korv. Det var lite svårare att göra på sig själv men det går. Och ännu lite svårare var det att fota men varför göra en egen tutorial när det finns en himla bra här

Enkelt är det också att vara med och vinstchansen är lika för alla. Eftersom ni alla vet vem jag är tänkte jag fråga vem ni är. Svarar gör ni  till höger längst upp och efter skriver ni en kommentar att ni är med. Och att skriva kommentar är inte så svårt. Om du inte har blogg klicka bara på kommentar, skriv dit namn och sist klicka i  anonym. Jag lottar ut en stor och en liten till samma person. Även om ni inte vill vara med i utlottningen får ni gärna rösta lite fort.

Lycka till allihop!



Jo, förresten..  jag är inte på något sätt sponsrad utan hittade av en slump till bloggen och blev kär i den här saken. För tänk att kunna sätta upp sitt hår så fint, så snabbt även de stressigaste dagarna. I sommar ska de användas mycket då jag inte behöver ha  en tjock mössa. Eftersom de var så billiga beställde jag en hel hög (precis som alla andra) men det kanske finns någon i min närhet som önskar sig en också.

Trevlig helg!

Mia

31 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Nu har jag svarat:)

    Ha en go fredag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hallå hej! Nu har jag svarat :) Jag velade mellan Annan bloggare och Du känner mig inte men bstämde mig för Annan bloggare sådeså.
    Kikar in i din blogg varje dag och inspireras av din kreativitet och dina fina fina bilder. Önskar dig en riktigt fin helg!!!

    SvaraRadera
  3. Jag vill också vara med - har svarat där upp med Annan bloggare. Köpte du dessa på e-bay? Fantastiskt smidigt & ljuvligt fin klänning.

    SvaraRadera
  4. Ja, köpte dem på e-bay det tog några veckor innan jag fick dem (kan bero på att det var juletid)men det var det värt.

    SvaraRadera
  5. Jättefin klänning! Har också svarat!

    SvaraRadera
  6. Jag svarade "annan bloggare", visste inte riktigt vem som ingick i "någon du känner", jag menar du är ju min favvobloggare och vi har ju haft lite kontakt utanför bloggen oxå men bloggare är jag ju... svårt det där :-)

    Hoppas jag har tur nu, skulle passa perfekt med en sån där mojäng till mitt hår och till min lillskrutta oxå för den delen!

    SvaraRadera
  7. Jag valde du känner inte mig, men kunde ha valt annan bloggare också :-) Jag tror jag haft nått liknande på 90-talet. Mycket bra grej.

    carola(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  8. Härlig känsla i bilderna! Vi har ju träffats en gång, men mest har vi ju "setts" genom bloggandet, så jag svarade bloggare:-). Vill gärna vara med och delta, även om jag är lite osäker på om hårkorven fungerar i kortare hår :-).

    SvaraRadera
  9. Himla smart grej! Det skulle passa min lilla tjejs hår utmärkt. :)
    Jag vill vara med!

    SvaraRadera
  10. Hon är så himla fin din dotter! Och underbar frisyr, en sån vill jag också kunna göra :-)

    SvaraRadera
  11. Oh vilken smart liten manick!!! Med tvålånghåriga döttrar i hemmet,vore den härkanon!! Måste få instämma medföregående talare, din dotter är fantastisk att titta på!!!

    SvaraRadera
  12. Såå fint!
    Kan det funkar på ostyrigt självlockigt burr? För i så fall vore det en dröm!
    För varje morgon förbannar jag mig själv över att ha krypit till sängs med blött hår för att sedan vakna som en mupp ;)
    Stressiga mornar med två troll ger inga långa stunder framför spegeln... Å vem skulle inte vilja vara lite festfin även på jobbet?

    Jag klickade in mig på en annan bloggare!
    Kram å go fredag på dig!
    Mimmi♥

    SvaraRadera
  13. det där kunde kanske passa på dottern stripiga svall...! Önskar dej en härlig fredagkväll!

    SvaraRadera
  14. En sådan finurlig liten grej! Lätt och smidigt precis som man vill att det ska vara!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  15. Verkar vara en bra liten sak. Tittar ofta in på din blogg, tycker du gör så många fina saker plus du är så uppfinningsrik. Trevlig helg! / Marie

    SvaraRadera
  16. Vilken söt liten donna din dotter är! Jag skulle gärna också vilja kunna göra en sådan fin frisyr!

    SvaraRadera
  17. svarat.. fiffig sak det där :) är gärna med o tävlar/ EmelieD

    SvaraRadera
  18. For en smart sak! Jeg blir gjerne med i utlodningen! :)

    SvaraRadera
  19. Åh det här var smart!!! Tänk att kunna göra en sådan fin-uppsätting på sig själv!! Hoppas på tur i din utlottning! Kryssade i annan bloggare, tittar in här titt som tätt för att inspireras!! //Louise

    SvaraRadera
  20. Åh ett par såna vore inte alls dumt!! Jag svarade annan bloggare. Nu håller jag tummarna för vinst :)!

    SvaraRadera
  21. Jag gillar såna smarta saker som gör livet lättare (och mig snyggare). Svarade annan bloggare, jag kikar in här ett par ggr i veckan.
    Skön helg!!

    SvaraRadera
  22. Nu har jag röstat. Jisses vilken klurig grej-den måste ju förenkla vardagen massor.. Jag älskar vardagslyx, typ denna grej.. Är jättegärna med i utlottningen. Kram Ewa. kisse70@yahoo.se

    SvaraRadera
  23. Hej!
    Söt mannekäng i söt klänning!...jag har sagt det förr...:)
    En sån korv hade ju jag...men den är borta! Då vill jag självklart vara med i din fina utlottning.
    Jag tryckte som "annan bloggare".

    trevlig helg!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  24. Så mycket fint du syr! Klänningen i ull var helt bedårande!
    Jag har röstat nu! Vill gärna vara med och tävla om denna ursmarta grej. Kansk kan jag äntligen få till det och bli lite snygg det stundande vårbröllopet!

    SvaraRadera
  25. Jag hittade din blogg för ett tag sedan :-) Brukar titta in lite då och då och beundra allt fint du gör. Jag tryckte som en annan bloggare :-) Om du är nyfiken på mig så välkommen till www.tyglina.blogspot.com Ha det gott! / Tyglina

    SvaraRadera
  26. Hej!
    Nu har jag svarat!
    Brukar ju kika in, men nu för tiden är jag såå dålig på att lämna spår efter mig! Tiden räcker helt enkelt inte till!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  27. Japp! Jag är med, annan bloggare som jag är :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  28. Hej! Jag är med som annan bloggare. Håller på och sparar ut håret så till sommaren kanske jag kan använda en sådan där! :-)

    SvaraRadera
  29. Hon är ju så söt! Det första jag tänkte när jag såg bilden var just "hur gör man en sån frisyr?" Så kul att du visade just det! Skulle vara perfekt till Julia:)

    ( Och bloggare är jag ju förstås!)

    Ha en skön kväll!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  30. Hej. Den fiffiga mojängen finns på Glitter, finns även stora och små "munkar" till att göra en knorr. Lite billigare än ebay med frakt o så. Ett tips bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Det underlättar ju en del för den som vill ha den direkt och inte behöva beställa fler för att känna att frakten kostar.

      Radera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!