måndag 5 mars 2012

In med lite vår


Vart tog våren vägen den som så fint värmde oss förra veckan? I vänta på att den skall komma tillbaka fick den flytta in eller delar av den i form av små kvistar. Det finns vissa saker som man tänkt att man ska göra men som liksom aldrig blir av. Som lyktan i vardagsrummet. Den har vintertid varit en stor ljuslykta där ljus runnit ut och lagt sig som ett hinna med stearin över rosten (som blivit när den stod ute). Ett fönster som varit trasigt alldeles för länge är äntligen lagat och samtidigt skrapades stearinet bort och övriga fönster torkades rena. Därefter lade jag in lite kottar innan jag ställde in vasen med tulpaner tillsammans med några kvistar från plommonträdet ute.

På vardagsrumsbordet står en stor vas med några stenar barnen tagit in tillsammans med några tulpaner och syrénkvistar, också från trädgården. Jag undrar om våra kommer att få små syrenblommor för det fick Emma.... vi hoppas i alla fall.

Önskar er alla en trevlig start på veckan!

Mia

3 kommentarer:

  1. Vackert och vårlikt! Som jag längtar efter våren nu. Den där man kan sitta ute med kaffekoppen i lä och låta solens strålar väcka kroppen till liv igen :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. vad fint du har gjort... gillar idén med lyktan, min rök in i förrådet häromdagen, kanske ska ta fram den igen! :-)

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att plocka in lite vår i huset! Vackra bilder och mycket stämningsfullt. :)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!