onsdag 20 juli 2016

En liten byrå av tändsticksaskar


Fyra tänkdsticksaskar, träkulor, ståltrå, en bit fint papper och klister att klilstra fast det med och vips så hade jag fått mig en liten byrå. Tanken var att den skulle få bo i kaninhusset men så blev det kvar där på sekretären tillsammans med den lilla stolen av korkhylsa.

 

Små träkulor trädde jag på ståltråd och sedan gjorde jag små hål i lådan för att fästa allt. I lådorna förvarar jag lite småkulor mest för att jag inte har någon annanstans att lägga i dem. 


Hittade små insekter på fönsterbrädan som fick sitta på gräslöksblomstret. Och nu tror jag det där gamla pippihuset skall få bli mitt lilla dockhus. Ett hus att göra fint som bara är för mig. 

Hej där,

Hoppas ni har det fint i sommar. Vi har varit husvakt en vecka och jag tänkte att sortera bilder vore bra då . Men så gick den där veckan så fasligt fort att det inte hanns med. Kanske är det så att det där med bilder och dator får vänta till dagarna man mest är inne på. De där gråmuliga höstdagarna. För de varma dagarna och ljumma kvällar de vill man ju inte missa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!