onsdag 1 juni 2011

Virkade praliner




Detta är kanske lite överarbetat till en lekstuga men jag kunde inte låta bli.






Man kan välja mellan en brun virkad boll i bomullsgarn toppad med en pärla, eller en ullboll som ligger i en virkad chokladskål.



I går klippte jag ut och limmade på det sista på asken. Asken är en gammal julgåva som det legat riktiga praliner i. Den har väntat i pysselskåpet på att fyllas med godsaker ett tag nu.



Blomsterflickan kommer från ett decopage-ark jag köpt på Panduro när jag dekorerade och målade om gungstolen. Jag älskar de söta Flower Fairies böckerna och tittade ofta i dem när jag var liten. När jag för några veckor sedan hittade dem hemma hos mamma fick de flytta hem till oss direkt.



Då var det helg igen och den här gången en väldigt lång vilket innebär att jag kommer att försöka sy en del nytt. Jag har så många nya saker jag vill sy men kvällarna har inte riktigt räckt till. Min systers hund väntar fortfarande på sin regnjacka som hon i och för sig inte verkar behöva just nu eftersom det är riktig sommarvärmei NY. Men en och annan skur brukar det ju komma även på sommaren. En ny variant av ballongkjol är också under konstruktion och likaså en långklänning till mig.



Hoppas att ni får en trevlig onsdag!

4 kommentarer:

  1. söta praliner...
    hoppas att du får mycket tid att sitta och sy!
    trevlig helg!
    kram

    SvaraRadera
  2. Hur söta som helst!!!

    Hoppas du får en bra helg!

    Kram Cia- Farfarsstuga

    SvaraRadera
  3. Vilka söta praliner, och fin ask!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!