torsdag 8 september 2011

Garderoben


En walk-in-closet är nog mångas dröm och vi hade en fram tills jag fick för mig att förrådet utomhus skulle bli syrum. Jag är väldigt glad över syrummet och inte så ledsen över att garderoben uppe blev förråd, den hade ändå fel utseende. Lång, smal, svår att möblera/inreda och dessutom dålig översikt över kläderna eftersom man inte kom längre än cirka 30 cm från plaggen.

Nu hänger kläderna i en 100 cm bred garderob och för att få lite klädkammarkänsla satte jag upp en grundare hylla med konsoler till skorna (jag vill gärna förvara skor i originalkartongen). Sedan tapetserade jag insidan för att slippa se alla de tråkiga hålen. Ingen speciell tapet utan något jag hittade i förrådet som de tidigare husägarna sparat.
Under de hängande kläderna ligger finstickade överdelar och byxor.

Trots att det inte är en walk-in-garderob är den lätt att hålla ordning med bra överblick. Nu återstår att fota skorna och klistra på skokartongerna så jag slipper öppna varje kartong när jag letar efter passande skor till klänningen.

6 kommentarer:

  1. Men så fint du har gjort! Jag får så mycket inspiration och lust att pyssla och fixa när jag tittar in här hos dig och varje gång jag ser turkosa möbler tänker jag på dig! ;0) Visst är det härligt med färg! Idag ska jag hänga upp lila gardiner i vardagsrummet. Har inte riktigt bestämt mig ifall de guldfärgade ska få sitta kvar de också...

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Nu fick jag ju ett kanontips av dig, bara så där. Jag menar att fota skorna och sedan sätta bilden på kartongen, så fiffigt och framförallt tidsbesparande när man ska ha ett speciellt par.
    Tack för det!
    Jag tycker att din garderob ser väldigt fin och välorganiserad ut, vi har för få garderober så det är knökfullt i dem, inte lätt att hitta då. får väl klura ut något sätt att organisera det bättre.
    Ha det fint!
    /Moni

    SvaraRadera
  3. Det ser ut som att du har riktigt bra förvaring i din garderob.. Jag drömmer dock om en walk-in fortfarande :-)

    Kram Elina

    SvaraRadera
  4. Ser väldigt snyggt ut! Inte en chans att jag visar bilder på min garderob, haha ;-). Alltså mina bilder får jag stora genom att gå och ändra i html koderna. Men i gamla gränssnittsmallen, i den nya ser de helt annorlunda ut. Men jättesvårt att förklara så här kort. Kan maila om du vill veta mer hur jag gör, men det kan nog finnas enklare sätt.
    Har du provat att ta in bilder via picasa web? är kan man välja storlek på bilderna. Men då kopierar man en kod och lägger in den direkt i inlägget, istället för att ta in bilderna på det vanliga sättet.

    SvaraRadera
  5. Är dina bilder förresten små redan då du tar in dem? Tycker det brukar vara så att om bilderna är stora då de tas in (alltså fler pixlar menar jag) så brukar det gå att klicka på dem så de blir större.

    SvaraRadera
  6. Tänk vad du kan fixa till allt så fint.

    Trevlig helg!
    Kram Cia

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!