fredag 18 december 2009

Mama-tidningen hittad

Efter mycket letande hittade jag nu bilderna. Detta är en av bilderna som togs vid uttagningen det var vi och väldigt många andra som ville vara med. Kön var många meter lång.

Vi fick välja något ur en resväska tror jag att ha på oss. Som ni ser tyckte de redan då att det var kul att bli fotograferade och klä ut sig.

Efter ett par månader när jag trodde att det inte blev vi ringde de och frågade om vi ville vara med och då ville de även ha med Leonard. Vi fick en liten ruta och sammanlagt var det sex olika familjevarianter.

Denna fotografering gick inte lika bra, Juliette vägrade ha på sig kläderna de valt ut och Leonard var trött och hungrig, han somnade direkt när vi gått därifrån. Han är stel som en pinne och skon ramlade av.

Det var meningen att det skulle se ut som casting-foton, alltså bilderna som tas innan de väljer ut vilka som kommer med.
Jag är inte säker på om det var ett samarbete med Diesel men vi hade Dieselkläder på oss.

De tre översta bilderna är vår egen polaroidbild vi fick och de andra kommer från tidningen Mama, november 07.

Just nu är de mycket att sy. Många beställningar innan jul och brudklänningen som ni kommer att få se den 9 januari.

8 kommentarer:

  1. Hej Mia!
    Vilka fina bilder, ni är så söta allesamman!

    Tack för att du visade dem, det var roligt att se!

    Kul att du har så många syuppdrag:)

    Ha en trevlig lördag,

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. åh. vad söta! men vilka modeller har du hemma. Hur mycket har de vuxit!, Juliette är en liten dam just nu, där var hon på gränsen att sluta vara bebis. Och envis vad hon!, hennes trosor i rosa, var bästa val., haha, juliett lilla, du vet som är bäst! diesel kläder? nej, har hon sagt!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Å vilka fina bilder - så kul att du hittade dem till oss.

    Hoppas du fixar alla dina sy uppdrag utan att behöva stressa för mycket?!

    Hoppas ni har en fin helg - kram Camilla!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder på er! Ni är ju så söta allihopa! Jag kommer faktiskt t.o.m. ihåg bilderna nu när jag ser dom igen!

    Jag blir imponerad av människor som hjälper till istället för att bara stå och se på då det går tokigt för andra (alltså angående förra inlägget). Tänkvärt inlägg!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Det där var den första Mama-tidningen jag köpte. Jag hade precis fått veta att jag var gravid med Julia :). Så var ni med där, vilket sammaträffande.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Så kul att få se er i tidningen :) Så söööta!

    Läste tillbaka i ditt förra inlägg och blev så varm av din godhet. Jag är på direkt! Självklart ska jag göra mitt bästa och utöva tre goda gärningar - minst.
    Tack för att du gör oss påminda om vad som är viktigt i livet.

    Njut av söndagen!!!

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  7. Ni är ju bara fööör fina hela bunten!!!
    Vad kul att du har massa jobb nu och fullt upp! Önskar dej en härlig jul!!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  8. Det kommer att gå bra med alla syuppdrag. Du är sååå duktig!

    Stor kram

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!